شناسه خبر : 45134

اختصاصی چابک آنلاین؛

مجموع سرمایه ۶ شرکت بیمه اتکایی در مرز ۴۱۰۰ میلیارد تومان

مجموع سرمایه 6 شرکت بیمه اتکایی در مرز  4100 میلیارد تومان

مجموع سرمایه ۶ شرکت بیمه اتکایی تا پایان آذر ماه سالجاری به رقم ۴۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، براساس این گزارش، شرکت بیمه اتکایی ایران معین با سرمایه 1250 میلیارد تومانی در رتبه اول و دارای بالاترین  سرمایه در بین 6 شرکت بیمه اتکایی قرار گرفته است.

ناگفته نماند که 95 درصد سهام شرکت بیمه اتکایی ایران معین متعلق به شرکت دولتی بیمه ایران است.

همچنین، این شرکت از سال 1400 تغییر کاربری داده است. 

شرکت های بیمه اتکایی ایرانیان و امین که از شرکت های قدیمی و با سابقه در زمینه اتکایی هستند نیز با سرمایه 800 میلیارد تومانی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

ازشرکت های بیمه اتکایی تهران رواک و اتکایی آوای پارس که در سال گذشته تاسیس شده اند به عنوان جوانترین شرکت های اتکایی کشور یاد می شود.

از آنجاییکه که کشور  در شرایط تحریمی قرار دارد نیازمند به شرکت های بیمه اتکایی با سرمایه بالا هستیم.

photo_2024-02-07_10-44-17

این امر شامل تنوع در منابع سرمایه، تحلیل دقیق ریسک‌ها، ایجاد راهکارهای خلاقانه برای مدیریت مخاطرات مالی و تجاری، استفاده از فناوری برای بهبود کارایی عملیات و برقراری همکاری با شرکای بین‌المللی در مسیرهایی که از تحریم‌ها تأثیر کمتری می‌پذیرند می‌شود.

همچنین، ارتقای انعطاف‌پذیری و تطبیق سریع با تغییرات در محیط کسب و کار نیز حائز اهمیت است.

پیشتر، علی اکبر اکرامی در گفت و گو با چابک آنلاین، گفته بود که سرمایه شرکت‌های بیمه ای باید بالا باشد و شرکت‌های کوچک با سرمایه چند صد میلیارد تومانی نمی‌توانند به تنهایی ریسک بازار را پوشش دهند و تا این شرکت ها به بلوغ مدیریت متهورانه و سرمایه بالا برسند شرکت‌های بیمه جنرال باید اتکایی قبول کنند.

به گفته اکرامی، برای اینکه شرکت‌های بیمه جنرال، قبولی اتکایی نداشته باشند حداقل باید 5 شرکت بیمه اتکایی قوی درصنعت بیمه وجود داشته باشد، در غیراینصورت بخشی از  بیمه نامه‌ها پوشش داده نمی‌شوند.

به تازگی علی استادهاشمی، رییس کل بیمه مرکزی نیز به چابک آنلاین گفته که درحال حاضر شرکت های بیمه ای برای افزایش سرمایه از ساز و کارهای قانونی استفاده می کنند اما نکته مهمتر در بیمه مرکزی این است که برای کف سرمایه شرکت های جدید التاسیس پیشنهاداتی به دولت ارائه خواهد شد و قطعا این رقم تا آخر سال دستخوش تغییر خواهد شد.

تاکنون نهاد ناظر به این موضوع که برای یک شرکت بیمه با سابقه 20 ساله کف سرمایه تعیین شود ورود نکرده اما باید به آن ورود کند  زیرا همین موارد است که به شفاف سازی صنعت بیمه کمک می کند.

 

ارسال نظر