اختصاصی چابک آنلاین ؛

دارایی های صندوق بیمه حوادث فاقد پوشش بیمه !

دارایی های ثابت مشهود صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در سال مالی منتهی به اسفند سال گذشته فاقد پوشش بیمه ای بود!.

دارایی های صندوق بیمه حوادث فاقد پوشش بیمه !

چابک آنلاین، زهرا نامداری، صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان با مصوبه مجلس از سال 99 شکل گرفت وهمه ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی کشور که دارای انشعاب رسمی برق هستند را تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار می دهد. 

این صندوق با هدف کمک به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی و بازگشت آنها به شرایط قبل از وقوع این حوادث، تشکیل شده است. 

آبان ماه سالجاری، وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای شفافیت، صورت‌های مالی ۱٠٠٠ شرکت دولتی و عمومی را منتشر کرد. 

صورت های مالی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان به عنوان یکی از شرکت های بخش عمومی نیز منتشر شد. 

بر اساس بررسی ها ،  دارایی های ثابت مشهود صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در سال مالی منتهی به اسفند 1401به بهای تمام شده 33 میلیارد ریال و مبلغ دفتری 31 میلیارد ریال فاقد پوشش بیمه ای بوده است!. 

حق بیمه دریافتی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در سال گذشته رقمی بالغ بر 3.114 میلیارد تومان و خسارت پرداختی به آسیب دیدگان هم از سوی این صندوق بالغ بر 39 میلیارد تومان بوده است. 

هیات وزیران درآیین نامه اجرایی بند چ ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال ۱۳۹۸ دستگاه های اجرایی را موظف کرد تا با شناسایی اموال و ریسک آنها و تحلیل خطر تمامی اموال بیمه‌پذیر را در برابر حوادث و سوانح، به قیمت کارشناسی نزد یکی از مؤسسات بیمه و صندوق ها، تحت پوشش بیمه ای متناسب قرار دهند. 

به موجب قانون وپس از اتمام برنامه ششم توسعه ، جبران خسارت به اموال دولتی و دستگاه‌های اجرایی فقط از محل پوشش بیمه‌ای امکان پذیر است . 

در گذشته، آسیب وارد شده به اموال دولتی در هنگام بحران از محل بودجه دولتی پوشش داده می‌شد اما اکنون قانون گذار تمام دستگاه‌های اجرایی کشور را الزام کرده  که اموال منقول و غیر منقول خود را در برابر حوادث مختلف بیمه کنند.

 

copied
نظر بگذارید